Hasse talar


Hej. Nu är det jag Hasse som har fått möjlighet att skriva, jag är ju inte lika bra på det som Annelie men det får ni leva med.
Idag har det ju varit skolan som har varit det viktigaste så Annelie och jag har försökt att komma ikapp med läxan sen förra veckan vilket vi lyckades med så där. Att plugga portugisiska är knepigt, det är så enormt många verb som ändrar sig för exakt varje typ av ord och mening, först sa en engelska att det är svårt för oss att ändra verben när vi inte kan några substantiv att knyta verben till, och sen sa jag det samma, då fick vi tio minuter med ett femtontal substantiv och sen var vi tillbaka till verben igen. Dacio som läraren heter kommer att knäcka oss!

Hus dränkt i björnbär, en växt som håller på och ta över landet

Annars har ju dagen varit ganska lugn för mig, Anders vår vördade gäst har visat sig vara en fena på trappkontakter så det har han fixat att byta ut i nästan hela huset idag, själv är jag helkass på dom, så det har jag varit jätte glad att få hjälp med och efter det tog han och drog in en separat datakabel ifrån vårat modem som vi har i kontorsrummet in till vardagsrummet där vi har teven ( wi-fii-n ) har inte räckt till helt för svenska teveprogram, men nu kan vi se alla kanaler direkt via nätet utan buffring, så nu är vi glada.
Imorgonbitti är det skola igen, sen vid sju på kvällen ska vi träffa Slöhögen och få reda på vad det är som försenar omregistreringen av bilen och hojen, låt oss säga att jag återkommer med nya förseningar.
Vi hörs i morgon, Hasse vid knapparna.

En (död) ödla på vägen. Vacker men den ser farlig ut med sina gula fläckar

Skriv gärna en kommentar, det är alltid roligt att få.


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Gäster upplever genuint lantliv

Vilket mörker

Finbesök idag