Gräsänkling


Hej det är jag Hasse igen.
 Annelie brukar ju sköta den här bloggen, men idag har hon tagit paus för att roa sig hela dagen, okay jag kanske inte alltid förstår det roliga i att fixa i det där hundhänget där hon hjälper till på fredagarna, men nu till kvällen har hon och en grannväninna som heter
Mandy Lättfot ( låter bättre på engelska ) åkt på så kallad tjejmiddag,
Faktum är att det finns en risk när man bor så här, där det finns en mängd trevliga grannar och olika utlänningar, och det är nog någonting man får hålla i tankarna så att man har lite tid över för sig själv.
Okay nu kanske jag överdriver lite bara för att det är jul ( Natal ), det är ju julmiddagar även i Sverige och många åker hem till sina ursprungsländer den här veckan, men för er som har hängt med på bloggen ett par dar vet ju att vi var på stor jullunch i onsdag och nu är det tjejmiddag, och på måndag är det en ny julmiddag på en skola där vi kommer att sitta mest med ytisar.
Jaha det var det tråkiga eller det trevliga, annars är det så att här har det regnat hela dagen vilket har hållit mig inomhus större del av dagen, som gräsänkling har det känts rätt bra, jag har läst ut en bok om det gamla ryska totalitära systemet, en rolig roman jag kan rekommendera.
Vi Annelie och jag har en del läsare av bloggen som har tankar om att flytta utomlands och jag tror att det viktigaste är att tänka på om man vill Bo utomlands eller om man vill vara Turist,
att bo är inte så stor skillnad mot att bo i Sverige, bara bättre klimat och bättre mat annars är mycket det samma.
Det blir inga bilder idag Annelie stack med dom.
Hasse vid knapparna.

Kommentarer

Du har nog så rätt i, att det är skillnad på att bo som om man är turist en lång tid i ett annat land, mot att leva som invandrad och försöka anpassa sig till sitt nya hemland.
Tror absolut att man mår bäst om man försöker flytta med själ och hjärta, när man väl bestämt sig.
Anonym sa…
Hej Hasse, nu måste jag fråga om ni har en annan tideräkning i Portugal, hos oss är det bara den fjortonde idag, men ni har legat en dag före i flera dagar!? Men det kanske bara är en mänsklig miss. Pass opp så ni inte missar julafton den 24:e!! Ni verkar att ha det mycket trivsamt och har redan träffat en massa nya vänner. Ha det gott.
Agneta
Märit - Hej Märit, jo du har så rätt, jag tror också att det är bättre att flytta även mentalt, men också att man reflekterar över om man vill bo i en turistort eller där "Svensson" bor och arbetar.

Agneta - Vi förstår nog inte riktigt vad du menar, vår almanacka säger den 14:e likaså står det 14 på bloggen, både vid inlägget och din kommentar (på vår dator i alla fall)

/Hasse
Anonym sa…
Hej igen! Det är ju inget som spelar roll, förmodl har jag något fel på min dator för där står det
15 dec på senaste inlägget. Men som sagt spelar roll! Ha det gott, här är det snöstorm i dag igen!
Agneta
Det kan ju vara så att Google som driver blogspot har någon slags inställning att det byter datum på något vis beroende på vilket land man kollar från? Hos oss här nere heter t.ex siten svenskiportugal.blogspot.pt, i Spanien slutar adressen med .es, i en del länder slutar det på .com och i Sverige .se
En vild gissning bara.

Usch, vi sänder en varm hälsning så kanske lite snö smälter bort :-)

/Annelie

Populära inlägg i den här bloggen

Gäster upplever genuint lantliv

Vilket mörker

Finbesök idag