Slöfockar idag


Go kväll kära vänner. I dag har det inte hänt så mycket, det har varit en riktig latdag. Förutom den dagliga promenaden har jag pillat lite med hemsidan för hägnet, försöker hitta vettiga plugins så att den ska fungera på bästa sätt. Hasse har tagit sig i kragen och mailat lite vänner. Det är ungefär vad vi har ansträngt oss med i dag.

Vädret har varit gråmulet, disigt och så där rått så det kryper in i märg och ben trots att det inte varit speciellt kallt, runt 13°, men en skön promenad blev det ändå.

Man ser knappt hästara

Solen anas uppe i det grå men orkar inte bryta igenom

Tre kedjade hundar som vaktar en bakgård. Gården är inhägnad så man undrar varför dom ska sitta fast?

Vi närmar oss toppen och solen orkar titta fram lite

Vi mötte ett helt gäng cyklande galningar. Det gick undan så vi hann bara fota den sista. Tro det eller ej men det är en nedförsbacke, vet inte hur jag lyckades vinkla kameran!

En mossbeklädd buske

Och lite fina blommor

Fler blommor

En blommande Aloe Vera

Gammalt vattentappställe

Det ser spöklikt ut med alla ansade vinstockar

Skriv gärna en kommentar, det är alltid roligt att få.


Kommentarer

Marninger sa…
Jag längtar efter blommor . . Just nu har vi plus 6 så vi har inte ens frostrosor på fönstren. Just detta vill jag dock inte klaga över. Nyinskaffad snöslunga till trots skulle jag gärna se ett snöfritt 2013.

Gott Nytt År!
Åse Rexius sa…
Hej
Nyårsafton idag och vi skall strax fly hemmet. Vi kommer tillbringa nyårsaftonen hos goda vänner långt ut på landet. Egentligen hade vi helst velat vara hemma men med en oerhört skotträdd hund så.

Gott slut till er båda. Jag hoppas vi ses till påsk. Det hade varit väldigt kul.

Åse
Tittar in som hastigast för att önska er ett riktigt härligt Gott Nytt År!

Blombilderna får mig att längta ännu mera efter våren!
Marninger - Vi hoppas att dina önskningar går i uppfyllelse :-)

Åse - Hoppas ni slipper oväsendet där ute på landet. Vovven skulle trivas här, nästan inget oljud, men det lär bli en krevad klockan tolv, det är lite lättare att stå ut med än när det smäller hela tiden.

Märit - Tiden går så fort, innan du vet ordet av är våren hos er också.

Till er alla - Ett riktigt bra nytt år!

/Annelie

Populära inlägg i den här bloggen

Gäster upplever genuint lantliv

Vilket mörker

Finbesök idag