Glömt minnet!


I går kväll var det ett herrans liv här utanför. Jag gick ut på trappen och utanför grinden stod en hel hoper människor, tre av dom hade kungakronor på sig. De sjöng och knackade på något slags instrument. Grannens son Lois var med på ett hörn och förklarade vad det gällde.
Det är en gammal tradition som grannbyn tagit upp, natten till den 5:e januari går dom runt och sjunger för folk för att hedra de tre kungarna som var med då Jesus föddes, i gengälld ska man ge dom något. Lite som en religiös Halloween :-)
När vi gick ut greppade jag kameran och tog några bilder. I dag när jag skulle ha in dom i datorn fanns där inga! Antagligen satt minneskortet kvar i datorn efter gårdagens inlägg, det konstiga är att jag kunde kolla på bilderna i kameran då vi kom in men nu är dom borta :-(

Blomma lika gul som solen idag

Hasse har varit duktig idag och lekt pyroman. Det är ansenliga högar efter rensningen av 43 olivträd som nu gått upp i rök. När brasan fylldes på med det torra olivriset smattrade och knastrade det rent öronbedövande. Nu har vi bara en rishög efter äppelträden som väntar på förbränning och 11 olivträd kvar som ska tuktas och då får han leka med tändstickor igen.

Otto hjälper till som vanligt

Jag har roat mig med att skapa ett Forum för hägnet och att skapa en Amazon-butik. Tanken är att folk ska handla genom den och hägnet får en viss % på köpen. Än har jag inte lagt in några varor, har lite beslutsångest om vad man ska välja. Tacksam för förslag på varor som kan vara åtråvärda, förutom hundgrejer.
Den dagen butiken blir klar får ni kära läsare stå ut med att jag gör reklam för den.

Skriv gärna en kommentar, det är alltid roligt att få.

Kommentarer

Det där med minneskortet känner jag igen. Har du ingen kabel till kameran som passar till datorn? Då kan du gå in och hämta korten för de finns lagrade i kameran. Sitter nu på City Airport och väntar på avgång till Spanien :)
Bra tanke, har inte lyckats leta reda på kabeln, ren lathet antar jag, får se till att göra det nu. Trevlig resa och välkommen tillbaka till värmen.
/Annelie

Populära inlägg i den här bloggen

Gäster upplever genuint lantliv

Vilket mörker

Finbesök idag