Duschen framskrider


Hej igen, det är jag Hasse som skriver,
för Annelie är på något möte med styrelsen för det där hundhängnet där hon brukar vara på måndagarna, och till mötet har hon tydligen fått med sig två andra ytisar, och det är ju lite kul.

Själv har jag mest fixat med badrummet på bottenvåningen. Jag ska lägga på ett tätskikt till i morgon men sen bör det nog gå att kakla och måla hela rummet, och det ska väl gå ganska fort, resten är ju bara lite installation av toa och handfat.

Tätning pågår

En annan sak som var lite "kul" idag var att jag behövde åka upp till mitt favoritcafé och köpa cigaretter och medan jag står där och talar med en granne som talar engelska så kommer en Vitor med hela sin familj. Han har en byggnadsfirma och jag har redan tidigare tänkt ta kontakt med honom om hobbyhuset som vi vill ha en bit bort på tomten. Efter lite snack och servettritande så kom vi fram till att han ska prata med en kille på bygglovsenheten här i stan och ta mina ritningar och ta mig sjutton jag tror att det faktiskt kan bli något av det redan före sommaren, och det vill vi ju för det har ju funnits tankar på ett stall till en Åsna och vi vill ju ha ett litet krukmakeri också..
Nu lämnar jag er och fortsätter att smaka på mitt glas med Vinho Verde och sätter på en film från nätet.
Gräsänklingen Hasse vid Knapparna.

En fantastisk Magnolia hos grannbonden

Skriv gärna en kommentar, det är alltid roligt att få.

Kommentarer

Alaska sa…
Allvarligt talat Hasse - nu tycker undertecknad, samt säkert flera andra bloggläsare, att du faktiskt måste anstränga dig ordentligt för att hålla upp med detta sorgliga tobaksmissbruk. Förlorade själv för drygt 10 år sedan med ca 16 månaders mellanrum två cigarettrökande nära vänner i denna otäcka lungcancer. Och kan definitivt intyga att det INTE på något vis var speciellt trevligt att besöka mina kompisar på Sahlgrenska i Gbg och se hur de på slutet låg helt utmärglade, likbleka och förtvinade av sin kräfta i sjukhussängarna. Och till råga på allt lämnade båda två dessutom fru och barn efter sig!! Sånt glömmer jag bara inte...

http://www.1177.se/Skane/Fakta-och-rad/Rad-om-lakemedel/Lakemedel-mot-rokning/?ar=True

PS!
Ta gärna hjälp av rökavvänjningsproffsen om det behövs - det är väl spenderade medel!
Kan bara hålla med Alaska, det är aldrig för sent att sluta, Ingemar är ett sådant bevis.
Kul med en Åsna på tomten :)
Kram på er
Hej ni har givetvis rätt båda två angående rökningen och för många år sedan höll jag i alla fall upp ett år, vi får väl se om det inte kan bli en upprepning med tiden.
När det gäller den sorgliga synen på Salgrenska så har jag dessutom redan provat det där med cancer och det är som sagt inte någon sinekur, om man inte har ett starkt behov av att banta.
Hälsningar Hasse

Populära inlägg i den här bloggen

Gäster upplever genuint lantliv

Vilket mörker

Finbesök idag