Hundmat och regn i massor


Hej det är jag Hasse igen.
Annelie håller ju bara på med sina hundar där i hängnet, idag har hon varit och handlat en sjuhelsikes massa mat till hundarna.

Det blev 380 kg torrfoder, 24 kg valpfoder och18 kg kattfoder till de 40 katterna som också finns i "filialen"

Tur att Maria och hennes make kunde transportera allt

Det blev också några hundsängar som Anneli Nilsson skänkt

Jag utgår ifrån att ni läsare som bor i Sverige har haft en hel del snö i år, men jag vet inte om vädret har varit så mycket bättre här i Portugal heller, för här har det regnat nästan varje dag hela vintern, visserligen inte så kallt men ändå. Vi hade några fina soldagar för ett par veckor sedan men sen har det inte varit bra. Det är faktiskt så illa så att bonden här i trakten har börjat köra runt med sin stora traktor och fördjupa dikena med sina högerhjul, ganska smart faktiskt, den är så tung så att i den mjuka jorden sjunker den ner ett par decimeter, och det behövs för dikena är alldeles för grunda. På sina ställen forsar vattnet till och med upp ur locken på avlopptrummorna. Det har utfärdats gul varning för de kommande 24 timmarna så snart behöver vi inte bygga någon pool.

Överfulla diken

Tur att det finns traktorer som fixar dikena djupare

Vad mera? Vi blev tvungna att åka och köpa mer kakel till badrummet där nere för Annelie fick helt plötsligt för sig att hon skulle kakla ett varv högre, och följaktligen ge mig mera jobb. Nu har jag fått dit allt utom två plattor vid kranarna innan jag kan lägga golvet som vi nog får på Måndag, så på Fredag bör vi kunna börja inreda hela badrummet. Enda nackdelen med att bli klar där är att Annelie vill att jag ska bygga om hela badrummet här uppe också.

En bra sak med att jag skriver på bloggen som idag är att (Jubel!) Annelie har lärt sig hur fjärrkontrollen till teven funkar.
Jag Hasse och Annelie Hälsar och önskar er alla ett skönt vår-väder.

Skriv gärna en kommentar, det är alltid roligt att få.

Kommentarer

Anonym sa…
Hej! Anneli du som verkar att vara ett superproffs på allt vad teknik heter! Har du inte klarat fjärrkontrollen förrän nu!? Det är faktiskt skönt att höra - ingen är fullkomlig. Men nu kan du ju! (Åke lär sig nog aldrig) Jag blev så glad när jag läste om all hund-och kattmat och t o m sängar. Håller tummarna för marknaden. Ha det så gott! Här är fortfarande vinter.

Hälsningar Agneta & Robi, som har det svårt med löptikar just nu.
Hej Agneta! Ge mig en dator så fixar jag det oftast men ge mig en telefon eller fjärrkontroll så blir det korslutning av någon anledning. Även om Hasse visat hur man gör är det inte säkert jag kommer i håg till nästa gång ;-)

Det känns så bra när man kan leverera mat och andra grejer till hägnet som goa människor skänker pengar till. Dom har det inte lätt, varken folk eller hundar. Förhoppningsvis blir det bättre i framtiden nu när det blivit en styrelse som engagerar sig.

Ha det så gott, hälsa Åke och klappa Robi från oss alla.

/Annelie

jazz sa…
Hundfoder
Vi har ett stort utbud utav hundfoder och Hundmat, spannmålsfritt foder av högsta kvalitet med en hög andel riktigt kött Snabb leverans och fraktfritt över 750kr

Populära inlägg i den här bloggen

Gäster upplever genuint lantliv

Vilket mörker

Finbesök idag