Fint besök


Strålande sol och riktigt varmt i dag. Vet inte hur varmt men det var så shortsen åkte på och jag kunde blända grannskapet med mina vintervita ben. Det gäller bara att ta det försiktigt så här i vårsolen, den passar egentligen inte ihop med blekfishud som dessutom lider av soleksem i mellanåt. Armarna har det inte varit några problem med här nere, annat var det i Sverige där jag bara kunde vara i solen 10 minuter innan eksemet blossade upp.
Vad skillnaden beror på har jag ingen aning om, men det kanske är för att här hinner inte armarna bli så där blekfisvita som dom blir i Sverige där man går med vantar och tjocka kläder halva året. Nåja, vi får se hur det går med benen.


När vi gick på morgonpromenaden gick vi förbi en fårflock. Vanligtvis springer fåren bort när vi kommer med våra 4-fota vänner, men inte idag! Denna gång följde hela flocken efter oss så länge vi gick längs hagen deras. Undrar om det beror på Otto, alla djur vi går förbi vill hälsa på Otto, men inte på de andra hundarna.


Vi har haft fint besök här idag. Våra jättetrevliga bloggvänner Jan och Anna från Alentejo tittade förbi på sin resa till Ambassaden i Lissabon. Meningen var att de skulle bo hos oss i natt men pga elarbetet gick det inte.

Jan och Anna

De bor långt ute i ödemarken (tycker vi) i Alentejo där de byggt ett hus, brutit väg, har solpaneler som energikälla och en räv vid namn Rävan som kommer och tigger mat. Ett tufft par måste jag säga som givit sig på ett sånt projekt, där ligger vi i lä!

Skriv gärna en kommentar, det är alltid roligt att få.

Kommentarer

Önskar att jag också hade suttit med där på verandan. Känns som en samling vänner! :-)

Även hos oss har det varit nästan sommarvärme i två dagar. Nu sprutar väntande växter upp.
Du är hjärtligt välkommen Märit! Även om man aldrig träffats in natura så känns det som om man känt sina bloggvänner hur länge som helst.

Åh så härligt att det går åt rätt håll nu. Våren är tyvärr lite som kattungar - det går för fort :-) Man vill ju njuta lääänge.
Ha det så gott
/Annelie
Vad kul att ni fick besök. Hade jag känt till det så hade jag bett er hälsa. :) Nu funkar det med er sida igen....konstigt!?
Ha det gott.
Hej Maggan och Ingemar
Tanken var att jag skulle skrivit om det innan men jag glömde det bland allt annat man vill plita ner.
Vi får hälsa till dom i efterskott :-)
/Annelie
Det var verkligen skoj att få träffa er. Och få se huset i verkligheten och inte bara på foton genom bloggen. Ni har verkligen jobbat på flitigt må jag säga.

Douro uppförde sig väl och bet ju inte Jan en enda gång ;-).
Duro var nog snäll och go eftersom Jan uppförde sig så väl :-)

Ha det så gott och hoppas ni nu fick en god natts sömn

/Annelie

Populära inlägg i den här bloggen

Gäster upplever genuint lantliv

Vilket mörker

Finbesök idag