Lyckad marknadsdag


Marknadsdag med strålande solsken och massor med folk. Ann, som jag fått alla second hand-grejer ifrån kom med mer prylar och kläder till marknaden, bland annat en hundtrimmer! Snacka om sammanträffande. Jag sa att den köper jag direkt men hon skänkte till hägnet istället. Det är en gedigen tysk apparat som förhoppningsvis inte bryter ihop i första taget.
Affärerna gick riktigt strålande och lyckades sälja för hela 103€.

Mitt stånd är till vänster, det syns inte så mycket, och hägnets var bredvid.

Hägnet var där också och två valpar blev adopterade och många var det som var intresserade. Med andra ord en bra dag, men nu är jag bra seg, nio timmar i stekande sol och värme tar på krafterna. Visserligen fanns det skugga men inte hela tiden så man fick flytta runt stolen hela tiden. Slutet fick vi genomlida i solskenet (med solskyddsfaktor 30) och som tur var kunde vi rigga så hundarna var i skugga hela tiden.
Tiago heter grabben med kattmålat ansikte, han är fantastisk. Jag vet inte hur gammal han är men gissar på 10-12 år. Han är volontär i hägnet varje Lördag där han är med och mockar dynga och han var med hela dagen i dag. Fler så´na ungar skulle det finnas, det är dom som kan förändra världen på sikt.

Tiago tillsammans med sin hund och hundar från hägnet.

Hasse var hemma och skrapade de nyputsade väggarna så att jag kan börja måla och återställa allt. När han var klar kom han till marknaden med en bok, han hade det bra där han låg i skuggan och läste medan vi andra jobbade och slet.

Carmen har återkommit till världen, medicinen verkade snabbt. Skönt att jag lyckades få iväg henne till sjukhuset.

Skriv gärna en kommentar, det är alltid roligt att få.

Kommentarer

Maud sa…
Viken lyckad dag! :)
Carmen kan vara glad att du "tvingade" henne till sjukhuset. Vem jobbar på hägnet när inte hon är där? Har hennes pojk kommit tillbaka till arbetet?
Du är guld för alla där nere Anneli.
Tack tack Maud.
Vi har fått ihop "reserver" som jobbar, t.o.m styrelsen hoppar in! Äntligen får dom prova på och se hur slitsamt det är. När jag föreslog att alla i styrelsen borde prova att jobba där åtminstone EN gång blev det inget gensvar, så inget ont som inte har något gott med sig.
Nej, Rikardo är inte tillbaka. Han är inte nöjd med det kontrakt som kunde erbjudas pga hägnets ekonomi. Det är en tjej som hjälpt till tidigare som kommer genom arbetsförmedlingen. När alla papper är klara med arb.förmedlingen kan hon arbeta i hägnet 1,5 år utan att det kostar oss något.
Återigen, inget ont som inte har något gott med sig.
Rikardo kommer förmodligen gå med i militären där han får en vettig lön (och får lära sig att inte vara så bortskämd kanske, för Carmen har skämt bort honom något alldeles:-))
Ha det så gott och kram
/Annelie

Populära inlägg i den här bloggen

Gäster upplever genuint lantliv

Vilket mörker

Finbesök idag