Duschtrubbel och "renovering" i hägnet


Efter dagens arbete i hägnet for jag hem för att duscha och sen fara iväg till Emma och portugislektion. När jag kom hem möttes jag av orden: Du kan inte använda avloppet än på några timmar. Hurra! Ingen munter nyhet när man stinker så man håller på att storkna.
Efter en del tankearbete kom jag på att man kan ju faktiskt använda badkaret, väl proppat. Men ingen propp fanns där så jag tog proppen från handfatet och pillade dit. Lite orolig var jag allt för att det trots allt skulle läcka och då finns ju livräddaren: silvertejp. Så med både propp och silvertejp kunde jag bli fri från stanken och fara på lektion.

Hasse och Carlos har jobbat på bra i värmen, många liter vatten (att dricka) har gått åt, men nu sitter rören där de ska. I morgon ska de sista rörsnuttarna från toaletten fixas dit och sen har vi kommunalt avlopp!

Hålen i gatan...

... och hålen på tomten

El-Bruno har lovat komma imorgon så efter denna vecka har vi kanske elen klar också. Nu fattas bara stängselgrabbarna som lyser med sin frånvaro.

Dom är allt bra lustiga i hägnet. Hela byggnaden håller på att mer eller mindre att rasa ihop. En grej som håller upp taket har rostat sönder och hänger i luften, betongmojänger har rasat ner, låsen hänger på en rostig pyttedel, hål i golvet över allt och mycket annat galet.
När jag kom dit i morse var där en massa färgburkar; dom har prioterat att måla utsidan! Varför lägga energi på det när det finns så mycket viktigare delar att ta i tur med? Mandy har gjort en renoveringsplan och där var tak och golv prioriterat men den planen är tydligen lagd åt sidan. Fattar inte vad dom tänker med, det är så IQ-negativt. Vi volontärer har ett tufft jobb att få till förändringar.

Hål i golv

Det sönderrostade takstaget som hänger i luften

Andra grejer som håller taket uppe med ståltråd

Stora hål där skitigt vatten samlas

"Lås"

Det finns många företag som är villiga att skänka material och hemma hos Fatima (ordföranden) ligger material sen flera år. Man blir så trött på att strida hela tiden, men vad gör man inte för sina vänner djuren, det är så skönt att vi nu är fler i striden

Skriv gärna en kommentar, det är alltid roligt att få.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Gäster upplever genuint lantliv

Vilket mörker

Finbesök idag