Åsnehustrassel och slagsmål igen


Nu har arbetet med att pilla ihop åsnehuset börjat. Vi köpte en friggebod som skulle mäta 370x310 och vara 11,5m² men nu när vi packade upp härligheten visar det sig att de levererat ett mindre hus, 348x298 och 10m² istället. Det blir en utmaning att få till en kompensation för det, vi har prövat ringa och dom skulle ringa tillbaka och på den vägen är det.
Det är inte helt lätt att sätta ihop huset. Inte många plankor är raka, är dom inte böjda åt ena hållet så är det åt andra hållet så att de mer ser ut som vaggor.



På kvällningen for jag till Ferreira do Zezere för att ta en pizza med Brigitte och Tina. Vi hade jättetrevligt och satt och tjattrade tills klockan var över tolv. Pizzerian stängde egentligen klockan tio såg vi på vägen därifrån, stackarna som jobbade sa ingenting och var säkert jättelyckliga när vi äntligen gick därifrån.


När jag kom hem såg Rufus konstig ut. Vid en närmare undersökning har han diverse bitskador på ena benet, varav det ena är rejält, och lite i ansiktet. Jag antar att han och Loffe rykt ihop igen, får lyssna närmare i morgon bitti. Rufus ska ju badas med den giftiga guckan var tredje dag och nu vet jag inte om jag törs, det får bli ett veterinärbesök i morgon antar jag. Hm, så typiskt att nå´t sånt här ska hända just nu när han behöver behandlas för sina andra åkommor.

Skriv gärna en kommentar, det är alltid roligt att få.

Kommentarer

Det där med att montera ihop hus vet vi hur det är. Vår lilla lekstuga hade också något krokiga/vinda bräder inte blev det perfekt, men med lite färg på så duger den. Jaha hundar är som barn ....när man vänder ryggen åt dem så kivas de :)
Ha det gott.
Huset blir nog ok till slut, vi får maskera defekterna med färg.

Så länge inte Hasse petar på Rufus med Loffe i närheten går det bra. Den rackarn borde gå i terapi för sin svartsjuka.

Tjingeling
/Anneli

Populära inlägg i den här bloggen

Gäster upplever genuint lantliv

Vilket mörker

Finbesök idag