Hemma igen


Hemma igen. Samtidigt som det var ett ledsamt besök var det glädjande. Ledsamt eftersom vi sade adjö till min bror. Det var en fin minnesstund med familjen.  När vi höll på att tömma hans lägenhet kom en granne förbi och gav oss två kondoleansbananer. Det var så gulligt gjort.


Glädjande för att jag fick umgås med papsen och mamsen. Det blir ju inte så ofta när man bor så långt ifrån varandra så då gäller det att ta till vara på stunderna.

Grill- och jordgubbsmys i den ljumma sommarnatten med mamsen och papsen

Storhandling av gottigottgott på godisflygplanet i Markaryd

Go´lunch hos vänner till päronen (föräldrarna)

Söta Alfons, kolla in hans blick :-)

När jag ändå var i gamla fosterlandet passade jag på att göra inköp av sån´t som är knepigt att hitta här, som t.ex tandstickor, golvbrunn, hovkrats till Triggo och lite annat smått och gott. Vi tog en vända till Hööks (en hästaffär) och där hade de utförsäljning av grimmor, bara 29:- styck. Det blev en grimma till Triggo + en till Chloe och jag passade på att tömma lagret på storlekarna full och cob för att donera till Cedar Centre och Their Voice. Fattar inte hur dom kan säljas så billigt, man får ju knappt haken för det priset, så det gäller att passa på då tillfälle ges.

Triggo med sin nya fina grimma och han inspekterar sin nya flughuva.

Alfons fick inte komma in på Mac Donalds i Helsingborg så vi satte honom precis utanför ingången och vi dukade upp på en stol som bord. Nöden har ingen lag och personalen godtog vårt arrangemang.

Klart Alfons ska ha sällskap

Rufus har ju bott hos Mandy Och John under tiden jag varit borta. Han har blivit riktigt bortskämd, fått kyckling och allehanda godsaker. Tänkte nog att han gärna ville stanna kvar men han blev glad att komma hem igen.
Idag tog jag honom till veterinären och var mer eller mindre beredd att han skulle få somna in, jag har känt mig ganska pessimistisk på sistone om hans tillfrisknande. Men veterinärerna var positiva och tyckte att han blivit mycket bättre. Nu har han fått något medel som ska ”boosta” hans immunförsvar och förhoppningsvis ger de små äckliga hårsäckskvalstrerna upp.
Medan jag var borta har det brunnit lite till. Den här gången var det hos en granne en bit bort, brandkåren var snabbt på plats och två timmar senare var dramat tack och lov över.

Hela gänget samlat

Skriv gärna en kommentar, det är alltid roligt att få.


Kommentarer

Åse Rexius sa…
Ja jag är iaf jätteglad att du är tillbaka vid tangenterna igen. Vad skall jag göra utan din vanliga rapport?

Jag beklagar verkligen sorgen.

Kramar

Har bokat 5/10-12/10.

Åse
Tack tack, alltid roligt att bli uppskattad.
Då vet jag vart jag ska i oktober då :-)
Kram
/Annelie

Populära inlägg i den här bloggen

Gäster upplever genuint lantliv

Vilket mörker

Finbesök idag