Rufus på semester


Nu har Rufus flyttat hem till Mandy och John för några dagar medan jag är borta. Eftersom Loffe är så svartsjuk och det gärna blir slagsmål mellan dom så fort Hasse petar på Rufus är detta det enda säkra att göra. Han kommer säkert tycka det är skönt att vara enda hund och få all uppmärksamhet för sig själv. Gissar att jag kommer få tillbaka en mycket bortskämd hund men det gör inget.

Extrahusse och matte, tur att dom finns

Rufus chillar med John

Tragiskt nog går det bakåt med hans behandling. Trots mediciner mot klåda river han sönder sig på sina kinder så han får gå med tratt över skallen. Eftersom skinnet blir så torrt av alla bad och medikamenter har jag börjat smörja in honom med en rungblomssalva jag gjort och huden har blivit mycket mjukare. Han kliar sig inte så mycket på kroppen längre, ”bara” i ansiktet. Det är så tragiskt, han är så pigg och glad och han äter som en häst ändå blir han magrare och magrare. När jag kommer hem får jag ta ett allvarligt snack med veterinären och höra hennes åsikt om det finns hopp eller inte. Man får trösta sig med att han i alla fall fått ett bra liv till slut.

Vi har blivit världskändisar i Tomar. När vi var på ölfestivalen var det en fotograf som fotade oss och det fotot var i tidningen i går.


Det kommer nog inte bli så mycket skrivet på bloggen nu medan jag är borta. Hasse har fortfarande inte lärt sig hur man gör och jag vet inte om det blir så mycket att berätta om från Sverige. Jag ska dit på begravning av min bror. Han fick cancer och det gick väldigt fort från det att beskedet kom.
Men vem vet, kanske det händer något intressant att skriva om, annars får ni bloggsemester till den 8 augusti.

Skriv gärna en kommentar, det är alltid roligt att få.

Kommentarer

Tråkigt med din bror Anneli. Ha det så bra du kan i Sverige.
/Anna och Jan
Ja fy för denna sjukdom som kan gå jättefort, men även vara långdragen. Tråkigt att behöva besöka Sverige av den anledningen, till tröst så har vi just nu väldigt varmt +28gr men det håller nog bara några dagar, sedan blir Sveriges temperatur som vanligt.
Kram på dig.
Leena sa…
~Beklagar sorgen Annelie.~
Isabel R sa…
Beklagar sorgen :( -kram-
Tack alla, det värmer.
Kram på er
/Annelie

Populära inlägg i den här bloggen

Gäster upplever genuint lantliv

Vilket mörker

Finbesök idag