Djuren sköter sig


Tog ut Triggo på en lite längre promenad idag, det var så fint väder och inte alltför varmt så det gäller att passa på. jag har dragit mig lite för att gå den här rundan för förra gången var riktigt stökig då det finns en massa hästar utefter vägen och det är alltid någon tid man ska passa. Men idag var det ingenting förrän ikväll då jag ska gå på en Lady dinner.

Nyfiken

Vill dit...

Hästarna var nyfikna dom med och följde oss längs stängslet

Triggo skötte sig riktigt bra och det var bara i slutet på rundan som han fastnade i backen, men det gick att locka honom framåt med ingefärskaka jag hade med från England. Måste hitta ett bra recept så jag kan göra egna, de förra jag gjorde blev jag inte riktigt nöjd med.

Hej kompis

Hasse var på Lördagslunchen som idag varade längre än vanligt. Den startade 12 och han kom hem vid sex-snåret. Mätt och nöjd antar jag. Eftersom jag ska på Ladys dinner så följde jag inte med, det får räcka med en mastodontmåltid.

Otto är jätteduktig. Trodde det skulle bli livat värre att ta hand om hans sår men han sköter sig galant. Framsteg.

Fler gula blommor

Nån som vet vad detta är för slags fluga? Den är jätteliten och är formad som ett litet hjärta, vi har ett antal såna men bara i övre badrummet.

Skriv gärna en kommentar, det är alltid roligt att få.

Kommentarer

Aura sa…
Hej Annelie o Hasse,

Fick veta att det finns svenska hästtjejer i Portugal. De jobbar och rider...vem vet, ni kanske vill hälsa på dem ngn gång...de finns i ert närhet.....här kommer deras blogg....
Anna o Jan, ni som läser detta kan också berätta vidare om tjejerna för era läsare....

http://www.hippson.se/feed/blog.xml?ID=7180

Idag var jag på Katarina Kyrka...och tonade in livets...själens röst...med Marie Bergman...vackert och stärkande...

En vacker ton följer vidare till er...
En varm hälsning
Aura
Hej Aura, tuff tjej som jobbar hårt med sitt största intresse i en mansdominerad sport. Tyvärr är det ganska långt bort där hon håller till, norr om Porto, men har vi vägarna förbi så...

Kan tänka mig att det är en upplevelse att lyssna på musik i kyrkan med den akustiken som är där.

Ha det så gott
/Annelie
Anonym sa…
Hej!

Åsnor verkar vara riktigt charmiga varelser.
Får hjälpa till lite med utspisningen.

Lite om kakor och ingefära.

http://www.bbc.co.uk/food/gingerbread
MVH / Åke i Götet
Hej Åke och tack för tipset. Kruxet är sirapen och jag tror bestämt jag får ladda med stor resväska och införskaffa det nästa gång jag far till England och resten av åsnekursen.

Ja nog är det charmiga djur alltid och jag lovar att du skulle bli lika förtjust som jag :-)

Ha det så gott
/Annelie

Populära inlägg i den här bloggen

Gäster upplever genuint lantliv

Vilket mörker

Finbesök idag