En café makeover


Hej på er där ute, ikväll blir det jag Hasse som skriver.
Idag har det varit lite annorlunda mot hur det brukar vara, vi båda har varit och hjälpt till med att snygga till ett cafe-restuarant här i trakten som vi brukar besöka på lördagarna för att äta lunch, okay vi blev inte helt klara så vi ska dit igen om två veckor och måla klart, men vi målade hela cafe delen och en korridor in till matsalen, det låter inte så mycket men stället är rätt stort, och vi brände nog cirka 20 liter färg, nu ska man veta att färgen här i Portugal nästan får ÖB-s färg att framstå som bra, 90 % är vatten, men när man stryker på med det två gånger blir det lite vitare.


Varför vi utlänningar gör det är för att vi brukar äta där på lördagarna som jag sa, och dom som äger stället kan inte göra det själva, dom har varken pengarna eller andan, och en humoraspekt är att när jag kom i morse mötte jag maken som tog bilen och åkte därifrån, i Sverige och dom flesta nordliga länderna skulle nog maken stanna hemma för att försöka hjälpa till med lite vad som helst, men inte dessa, cafet är inte deras sak det är en kvinnogrej  så,, hej jag åker och snackar med nån polare medans vi tio stycken målar hans cafe, Lite märkligt är det.

T.o.m fotbollsspelet fick sig en makeover, gubben till vä är ännu ej tvättad

Men stället kommer att bli jätte snyggt när vi är klara, det enda problemet är att vi inte har någon mailinglista där vi kan kontakta varandra, så det är lite svårt för oss,, bara en sån sak som att bestämma när vi ska träffas, Jag hoppas att Annelie hjälper mig att fixa en för det är några som hoppas att jag ska ordna en, men jag har inte en susning om hur man gör, nu har vi sagt att vi ska måla klart om två veckor men vi får väl se hur det blir med uppslutningen.

Lunch blev det också

Skriv gärna en kommentar, det är alltid roligt att få.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Gäster upplever genuint lantliv

Vilket mörker

Finbesök idag