Hasse delar med sig


Hej där ute, det är jag Hasse som delar med mig lite av livet ikväll.
Vi har ju en värmeanläggning i huset som har funkat alldeles utmärkt ända till nu då vi har
(åtminstone trott att vi har fått till det med) trefas i huset, först la allt av när vi hade kylskåpet inkopplat, sen började det funka men nu är det helkaos i garaget, och det märkliga är att allt verkade bra i en och en halv vecka, och sen helt plötsligt går huvudsäkringen hela tiden, nu kommer elkillen nästa helg, så då får vi se om det inte går att få till.
jag har skrivit ner några berättelser om Portugals historia, och även om den här staden där vi bor, som faktiskt just har fått sin första kvinnliga borgmästare, glädjande.
om någon av er är nyfiken på hur Portugal kunde bli det största imperiet innan England tog över kan skicka en kommentar med mailadress så får ni alla historierna som post.
Annars har nog dagen varit ganska stillsam utom det att vi var ner till marknaden här i staden och, vi köpte en jäkla massa nötter Annelie köpte dom som hon brukar men jag passade på och köpte pistagenötter, det har jag nog inte ätit sen jag var kvar i Sverige och som jag minns dom var dom hemskt dyra, och nu pratar vi om 90 Kr Kilot, jag köpte bar ett halvt, men jag har redan smarrat på några, och det visade sig att Loffe gillade dom han med trots att dom var ganska salta.
Nått helt annat, jag har fattat att Sverige möter Österrike i fotboll i kväll, och jag har inte sett hur matchen ha gått, men är det någon av er där ute som kan berätta så blir jag glad, själv tror jag inte så mycket på han "Ibrahimovic", men kanske han kan göra lite nytta, det vore kul att höra er uppfattning.
Förresten jag tog av Otto hans krage idag, stackarn har ju lidit ganska mycket av mitt misstag och när han kommer och ska sova hos mig på morgnarna så ska det erkännas att det är skönt även för mig att slippa den.
Nästa vecka blir det en stor tilldragelse med tivoli och allt möjligt här i staden, men det får vi ta då.
Hasse vid knapparna.

Skriv gärna en kommentar, det är alltid roligt att få.


Kommentarer

Anonym sa…
Hej Hasse! Ulla I Grilo Duorodalen här. Fotbollen gick bra, 2-1. Vad gäller Zlatan så tycker jag du ska kolla in Aftonbladet. FrälZaren... :)
Hej Ulla, jo det finns många som ser Zlatan som fantastisk och det kanske han är, men tidigare år när han bara var diva så vann laget oftare när han inte stod där uppe på vänstra sidan och som längst sträckte sig en och en halv meter åt sidan, men jag måste medge att han har börjat röra sig lite, men dom har redan hunnit sälja honom ifrån tre större lag och han kommer aldrig att hinna vinna något stort mästerskap, men du har rätt i att han har tjänat en jäkla massa pengar.
Och han är nog mer känd i svenska tidningar än i europeisk fotbollstidningar.
OKEY jag har aldrig sett han som lika bra som många andra spelare som har spelat i Europa, men just nu har vi ju ingen annan att hylla och vara stolta över.
Det var Hasse som skrev detta.

Populära inlägg i den här bloggen

Gäster upplever genuint lantliv

Vilket mörker

Finbesök idag