Vintertid, jul och virkmönster


Jaha, då var det vintertid igen. Jag fattar inte varför man ska skruva klockan tillbaka inför den mörka årstiden. Nog vore det bättre att göra tvärtom så att dagarna dvs ljuset stannade  längre på dagen istället. Jag tänker på alla stackare som far till jobbet när det är mörkt och kommer hem när det är mörkt. Här nere är det ju inte så farligt då det mörknar vid sex-tiden jag tänker mer på er uppe i norr. Det är ju inte alla förunnat att kunna jobba ute så de får se lite dagsljus. Alltför många är instängda hela dagen och får på sin höjd se lite dagsljus genom ett fönster om de har tur. Hade varit bättre att skruva fram klockan en timme istället.


Måndag och Cedar Centre-dag. Andy som är volontär och proffessionell fotograf försökte fota kattungar till kommande julkort vilket kräver mycket tålamod. Kattungarna ville inte göra riktigt som Andy ville, de ville hellre busa med julpyntet. Att fota djur kräver tålamod och han sa att om detta vore proffessionelt uppdrag hade sessionen tagit hela dagen. Nu hade han ju inte den tiden så det är bara att hoppas att han fick till något användbart.



Idag lyckades jag lyfta och kratsa hovarna på Chloe. Åh jösses vilket skick de är i, har full förståelse att hon har ont och svårt att gå. Det kommer ta lååång tid innan de är i någorlunda jysst skick, om de någonsin kan bli. Blir så arg på folk som behandlar, eller snarare inte behandlar djuren på detta sätt. De borde utsättas för samma behandling själva så kanske de lärde sig.

En korg lastad med katter på CC

Jag har genomsökt nätet på jag efter ett virkmönster till en åsna. Tänkte man kunde göra några och försöka sälja till förmån för åsnorna på Cedar Centre. Det finns en hel del åsnemönster men dessvärre inte så många fina. I min jakt hamnade jag på bloggen HexKex Virkar. Tjejen som har bloggen hade gjort en superfin åsna men det fanns inget mönster så jag skrev och frågade. Hon svarade att hon gjort den på fri hand men skulle försöka återupprepa sin fina skapelse och skriva ner hur hon gjorde.
Idag fick jag meddelande att hon lyckats och lagt upp mönstret på sin blogg. Så superduper gulligt av henne.

Skriv gärna en kommentar, det är alltid roligt att få.


Kommentarer

Tänk så bra internet är :) Nu har jag lite nät igen och kan läsa och kommentera. Jag letar också mönster på nätet. Tur de stackars åsnorna har er på CC ni gör ett fantastiskt arbete. Vi fortsätter mot värmen.
Ha de gott.
Hoppas ni missat allt oväder, det har inte varit nådigt har jag försått.
Kör lugnt
/Annelie

Populära inlägg i den här bloggen

Gäster upplever genuint lantliv

Vilket mörker

Finbesök idag