Förberedelser


Hasse fortsatte plocka lite oliver idag och fick hjälp av grannen och hans rensmaskin att rensa det vi plockat.
Medan han höll på med det började jag arrangera och samla ihop vad jag ska ha med på resan. Batterier ska laddas, väskor hittas, kläder tvättas och allt vad man nu gör. Jag kan ju inte ta med för mycket packning eftersom jag ska få plats med en massa åsnetäcken i väskan på hemvägen. Som tur är åker jag hem med Brittish Airways som är väldigt generösa. Förutom den vanliga väska på 23kg får man ta med ett större handbagage + ett lite mindre. Nu vet jag ju inte hur stor plats täckena tar men jag fick ett meddelande från mitt B&B att dom tagit emot en ganska stor kartong, så det blir till att försöka packa smart till ditresan.

Finns det hjärterum finns det skjärterum... Loffe brukar få plats på ryggstödet

Försökte fixa tågbiljetter på nätet, det sägs bli billigare, mellan Heathrow och Sidmouth. Efter mycket trixande bland olika alternativ bestämde jag mig för en resa. Klickade vidare för köp och där skulle man registrera sig för att sen välja en uthämtningsautomat. Nu visade det sig att det finns ingen så´n automat på Heathrow så allt arbete var i onödan. Det blir till att köpa biljett på plats istället. Nåja, huvudsaken är ju att man kommer fram.

Skriv gärna en kommentar, det är alltid roligt att få.

Kommentarer

Verkar som ni har mycket att göra nu så här i skördetider :)Hade vi varit lite snabbare så hade vi kunnat hjälpa till med skörden, hade varit intressant. Vi kommer till södra Portugal på måndag, men blir där nere några dagar. När är du tillbaka från England? Ska bli trevligt att mötas igen och få se hur mycket ni har gjort. Ha en bra resa till England.
Vem vet, kanske ni hinner, än är det mååånga träd kvar.
Jag kommer tillbaka den 17:e, den 18:e kommer jag vara på Cedar Centre, är nyfiken på att se om åsnetäckena passar :-)
Kommer ni tidigare får Hasse ta hand om er och vi får ses en annan gång.
Kör försiktigt och kram på er
/Annelie

Populära inlägg i den här bloggen

Gäster upplever genuint lantliv

Vilket mörker

Finbesök idag