Julklapp och nafs


Idag bjöd vi Will & Wendy på lördagslunchen för utlänningar, det var dom som tog hand om Rufus medan jag var i England. De hade med sig en julklapp til Rufus som dom tyckte skulle öppnas redan idag. Han fick en röd fin scarf att ha runt halsen och han blev så fin i den. Både W&W och Rufus var glada att återse varandra.

Will, Otto och Rufus i sin fina julklappshalsduk

Duro blev förtjust i Wendy

Lunchen var fantastisk som vanligt och W&W var glada att träffa nya människor då de inte känner så många. Jag tog med kameran men glömde fota pga att det var så himla trevligt. Efter lunchen for några hem till Manel och Fritz (som Otto kommer från) för en liten extrafika. Där hälsades vi välkomna av Ottos mamma, halvsyster och bror. Jag var lite väl kärvänlig med Ottos halvsyster, gosade med henne lite väl närgånget, vilket hon inte uppskattade så hon nafsade mig i läppen till Manels stora förtvivlan. Det blev ett litet märke men som tur var inte allvarligt och jag får ju skylla mig själv. Inte alla hundar gillar att bli pussad på och jag borde veta bättre men ibland tänker man sig inte för. Det var i alla fall inga hard feelings efteråt, varken från min eller hennes sida och det är ju skönt.

Skriv gärna en kommentar, det är alltid roligt att få.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Gäster upplever genuint lantliv

Vilket mörker

Finbesök idag