Brutal behandling och roligt mail


Det blev inget skrivet igår. Kom hem från skolan ganska sent och var så tröööött, det blev en stund i soffan framför tv:n där jag somnade så klart.

Igår när jag for hem från stan så svängde jag galet i en rondell, när jag vände fick jag syn på en klinik som sysslade bl a med koppning. Nu har jag fem ställen, fyra hittade jag tack vare Madalena som tipsade i en kommentar, två av dem försökte jag hitta men i ett land med brist på gatuskyltar är det inte lätt. Nåväl, jag gick in och bokade tid till idag och är nyss hemkommen därifrån.
Jag trodde han bara skulle sätta en massa glaskulor på ryggen men det var mer avancerat än så. Först blev det massage, han ryckte och knyckte i mig så det knakade lite här och var, men nacken fick han inte ta, den är jag livrädd för och måste känna den som gör det. Sen fick jag lägga mig på bänken och han körde med en gummikopp istället för glaskopp som han drog fram och tillbaka. Sen placerade han en värmelampa med infraröd strålning över ryggen och satte på TENSgrejer som gjorde att hela jag vibrerade och hoppade, klart brutalt.

Inte jag på bilden, lånat på nätet

Jag har mest ont på vänster sida och enligt honom berodde det på att nyckelbenet (clavicula) på höger sida hoppat omlott mot acromio, de ska ligga "huvud" mot "huvud". Vi får se om han har rätt och att jag är helt bra imorgon. Stränga order: Nâo trabalho hoje (inget arbete idag), alltså blir det att krypa upp i soffan och gosa med vovvar :-)


Fick ett roligt mail idag från Stefan och Anna;
"Hej! Jag läser din blogg med stort intresse och du har delvis inspirerat oss att skaffa hus i Portugal." jättekul och välkommen till Portugal ska ni vara :-) Här kan ni läsa om deras äventyr

Skriv gärna en kommentar, det är alltid roligt att få

Kommentarer

Kul,TENS kör jag också med !!
Har problem med höfter,ljumskar!
Visst är det rätt så skönt när
det vibrerar och så!
Men jag vet inte om det funkar mot
Spondylos(Artros)....
Bättre vore det att bo i Värmen!
Portugal lockar oss i framtiden!

Kul att läsa din blogg/Kram
Och jag tycker det är kul att ni tycker det är kul :-)
Grejen med tens är väl att det ska aktivera musklerna så att dom orkar stödja den skadade leden, tror jag i alla fall.
Förstår att ni är lockade, det är så gott här nu.
Ha det så gott och kram tillbaka

Populära inlägg i den här bloggen

Gäster upplever genuint lantliv

Vilket mörker

Finbesök idag