Ormar och snussubstitut


När vi är på promenad vovvarna och jag får vi ibland sällskap av andra djur. I dag blev det en orm. Läskigt. Det ligger nerblåsta pinnar lite överallt så det tog ett tag innan jag fattade att det var en orm. Det blev tvärstopp. Jag tänkte att vi skulle runda den på säkerhetsavstånd men gick vi till höger krälade också ormen till höger med lyft huvud och viftande tunga, samma sak åt vänster. Där stod (låg) vi allihop en stund tills ormen verkade lugn och jag tordes springa förbi den bakifrån.


Det är mycket backar här, och inte är dom små heller så nog får man träna rumpmusklerna alltid. Kan ju vara bra till baddräktssäsongen :-) Bara resten av kroppen som ska tränas också men det är en annan historia. Häromdagen prövade vi en ny väg, det var en slags traktorväg med lössand som gick utmed en odling, det gick uppåt, uppåt,och till slut kom vi till toppen med en fantastisk utsikt. Där på toppen var en riktig grusväg som vi följde och kom fram i grannbyn. Nästa gång ska vi följa vägen åt andra hållet och se var vi hamnar, alltid lika spännande och se om vägen tar slut eller om den leder någon vart.

Började gå uppför i botten vid de vita industrihusen, jobbig jobbigt

Andra saker man kan se på en promenad.

Märkliga spår, undrar vad det kan vara

Aldrig sett lila vallmo förut

Modern hällristning

Jag snusar ju inte längre, dels tog snuset slut vilket var bra för tandköttet började ta stryk. Svag som man är hemföll jag till rökningen igen som inte heller är så bra. Men idag gick jag förbi en butik som sålde elektroniska puffpinnar (får inte skriva ut det egentliga namnet för google - suck). Cooolt! Jag klarar inte av att sluta med nikotin än och med dessa slipper jag få i mig alla farliga saker som finns i röken. Och så blir det mycket billigare, luktar mindre illa m.m. 
"Pinnen" har ett laddningsbart batteri och när man drar ett bloss kommer det ut "rök" som i själva verket är ånga. Tycker det verkar vettigt till skillnad från läkemedelsverket i Sverige, lite lika som snuset i Europa, alltid ska någon gnälla.

Mitt substitut

Skriv gärna en kommentar, det är alltid roligt att få


Kommentarer

Usch ja för ormar, jag hade nog vänt och gått en annan väg :)
Den lila Vallmon är en Breadseed vallmo, som vi även kallar opiumvallmo. Den sprider sig ordentligt. För 10 år sedan sådde jag några frön i rabatten och trots att jag plockat bort alla plantor så kommer de fortfarande upp.
Härligt och spännande med promenader.
Ja Maggan, då hade vi fått gå hem igen för den låg strax utanför huset.
Så det växer droger vilt? Hua
Ha det så gott
Anonym sa…
Jaha ja, du har slutat snusa och gått över till elektroniska cigg. Själv håller jag på att gå över från cigaretter till snus, det går så där. Men jag ska kämpa på, det är ju mindre farligt och dessutom billigare. Ha det gott och se upp för ormarna!
Agneta och Vovv från R
Lycka till med konverteringen Agneta, det kommer gå bra.

Populära inlägg i den här bloggen

Gäster upplever genuint lantliv

Vilket mörker

Finbesök idag