Var är festen då?


Det är en slags helgdag i Caldas i dag, de flesta affärer har stängt och det ska enligt utsago vara en massa evenemang som vi inte kan hitta. Har letat som en tok på nätet efter något slags program och fann till slut ett slags komprimerat program på nätet (och en oläslig bild på FB). Enligt den skulle det vara en massa aktiviteter i stan med början idag och hålla på till Söndag så Åse och jag for in, tänkte det kunde vara kul att se vad det var. Men stan var så tyst och tom. Det, eller rättare sagt den enda vi hittade var Tina som vi gick och tog en fika med.

En fantastisk blomma har kommit fram ur vad den nu heter, jag trodde först det var aloe men det var det inte

En sak man däremot hittar info om är att det ska vara en slags tjurrusning ikväll, tydligen mer viktigt, inget vi vill titta på. Det är märkligt att det är så svårt att hitta info om olika festas och festivaler här. Ofta hittar man en liten blänkare på FB men vill man veta mer är det tji. Det är inte första gången jag letat utan att hitta något och de gånger man hittat något har det varit väldigt sparsamt med information. Vill dom inte ha turister i Portugal kan man undra? I Tomar fanns i alla fall en turistbyrå (även om den inte visste så mycket), här tycks den ligga i kommunhuset om jag nu hittat rätt på nätet efter mycket sökande. Tänkte gå dit i morgon och se om jag lyckas luska ut mer

Samtidigt kommer det vara ett hästevenemang i stan, Festival do Cavalo Lusitano do Oeste i stan. De är lite duktigare på att lägga ut info. Får se om det blir ett besök där.

Persikorna börjar komma, måste komma på vad man kan göra med dom

På vägen hem från skolan slank jag in på McDonalds för en wrap, orkade inte göra i ordning något att äta. Det var första gången jag kände mig som en jätte. Inte ens när jag var i Kina där alla kineser är yttepytte kände jag mig stor men idag gjorde jag det. Praktiskt taget alla inne på McDonald var minst ett huvud kortare än jag. En ganska märklig känsla. 

Skriv gärna en kommentar, det är alltid roligt att få


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Gäster upplever genuint lantliv

Vilket mörker

Finbesök idag