Bibliotekskort


Nu har jag portugisiskt bibliotekskort! Det gick faktiskt ganska smidigt att få men så hade jag ju utrustat mig både med pass och alla andra papper man kan tänkas behöva. Två böcker blev lånade, båda för barn men det är väl nivån man eventuellt klarar. Den ena är Askungen, vansinnigt fult illustrerad (tycker jag iaf), och den andra heter Babushka. Ska bli kul och se om man klarar av dom. Bibliotekarien drog iväg med mig till en specialhylla, där fanns diverse skolböcker som folk lämnat in och hon gav mig tre av dom. Jättegulligt, hon tyckte det var kul att man kom och ville låna böcker för att lära sig tror jag, hon började till och med läsa och översätta Babushka. Visserligen är skolböckerna ifyllda till en del men lite kanske man kan lära sig. Nu 17 ska jag ta mig i kragen.

Dom till höger fick jag

Ruskiga teckningar i Askungen tycker jag, inte så söta som man kommer ihåg dem

Har hittat kalkborsten till slut så idag blev det lite blaskande både på mig själv och på några väggar. Än så länge är det bara grundningen men det blev en otrolig skillnad ändå. Det kommer bli så ljust och fint till slut när väl allt är gjort. Dessutom kanske inte de som ska komma ihit bara åker förbi för att huset mer eller mindre blir osynligt så som det ser ut nu på utsidan.

Vilken skillnad det blir!

Blaskigt som sagt var, fick ta till gröna svampen

Var och styrketränade med maskiner idag. Egentligen tycker jag det är tråkigt men musklerna mår nog bra av en extraduvning, för att inte tala om extrastretch, inte blir det av att man gör det hemma så som man bör. Det var det där med självdisciplin. Dessutom har jag fri tillgång till gymmet och alla olika klasser de första tre månaderna så det gäller att passa på, efter det är det bara 10 "entréer" per månad.

Skriv gärna en kommentar, det är alltid roligt att få


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Gäster upplever genuint lantliv

Vilket mörker

Finbesök idag