Jag håller äntligen på att uppdatera min hemsida för tvålarna www.getmjölkstvål.se, eller rättare sagt håller på att flytta över allting till en modernare variant av Joomla som den är gjord i. Det finns en och annan som inte vet vad Joomla är; enkelt uttryckt kan man säga att det är ett slags program i cyberrymden så man hanterar sidan online och inte i ett program som ligger i datorn. Jag har nu en gammal variant av Joomla som dom slutat uppdatera därför måste jag flytta över allting till en nyare som uppdateras hela tiden så att diverse säkerhetshål proppas igen och gör det svårare för hackare att hitta på sattyg.
Jag har dragit på det eftersom jag vet hur mycket jobb det är, alla artiklar ska in i nya systemet, nya menyer skapas, nya plugins letas reda på, ny webbutik skapas. I den gamla webbutiken låg alla tvålar på en enda sida, nu med den nya butiken blir det en sida för varje tvål - ett ändlöst jobb känns det som. Men det blir nog bra den dag den blir färdig.

På eftermiddagen for hundarna och jag till Foz do Arelho för att ta en promenad med Tina och hennes hund Milou som kommer från hägnet i Tomar. Nu börjar alla solbadare komma så vi får inte gå på beachen längre, men bara lite bortanför den finns det en strand där fiskarna håller till och där kan man gå hur långt som helst till hundarnas glädje. Det var ebb också så de hade mycket att springa omkring på.

Jippi vad kul, Milou var som galen

Några av alla fiskebåtarna

Rufus vågade sig ut i vattnet

Strandfynd, den var död och ingen av hundarna var intresserad som tur var

Vi fick sällskap av en liten vit vovve som tyckte det var jättekul med kompisar, tyvärr tyckte inte hans husse lika som slog efter hunden med en pinne. Não! ropade vi åt honom, hoppas han fattade

Solen på väg ner på tillbakavägen

Nu har dom fått kvällsmat och ligger utspridda som döa sillar, det kommer inte bli lätt att få ut dom på sista kissturen innan det är läggdags.

Skriv gärna en kommentar, det är alltid roligt att få


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Gäster upplever genuint lantliv

Vilket mörker

Finbesök idag