Som en zombie...


...har jag varit hela dan idag. I morse kom inte Duro och väckte mig som han brukar utan vi fick sovmorgon ända till 8.15. Kanske var det därför jag var helt borta i skallen och upplevde världen så som jag antar att en zombie gör. Nu är klockan snart mitt i natten och har fortfarande inte riktigt vaknat.
Lyckades i alla fall ta ut hundarna på en promenad, dock inte så lång som den brukar vara, sen blev det ingenting fram tills det var dags att fara till Maoro och få sig en massageomgång. Hade tänkt gå på pilates innan men det var ingen större idé. När han var klar med massagen var jag ännu mer zombie och smått groggy. Det blev en eftermiddag med filmtittande i soffan med vovvarna som sällskap tills det var dags att masa sig till skolan. Och inte blev det något pluggande heller. Åse var ungefär lika pigg som jag så vi satt mest och tittade på klockan och tyckte att tiden gick så sakta så sakta tills lektionen äntligen var slut och vi kunde fara hem igen. Lärt mig nå´t idag? Kan nog säga att det har jag inte.
Väl tillbaka till vingården för att hämta min bil hade Lasse dukat upp lite ätbart på verandan till deras b&b-gäster och jag fick mig en tallrik godsaker innan jag for hem för att bänka mig i soffan igen med vovvarna och hoppas på att morgondagen blir något mer alert än vad den varit idag.


Kommentarer

Ibland måste dagen få gå i slapphetens tecken. Jag tycker nog inte du varit så slö, som orkade ta dig till skolan, bra gjort! I morgon är du säkert piggare :)
Ja det var ett under att jag tog mig dit men absolut inget blev gjort, får ta igen det nästa lektion :-)

Populära inlägg i den här bloggen

Gäster upplever genuint lantliv

Vilket mörker

Finbesök idag