Fixerad värre


När jag sätter mig vid datorn har jag svårt att ge upp innan det jag pysslar med är färdigt, blir liksom både hypnotiserad och fixerad. I går och delvis i dag har det varit så.
Jag har fått i uppdrag att fixa till PT Cruiser Club Swedens hemsida. Det är ingen som just jobbar med den längre och medlemmarna är missnöjda med hur den är upplagd. Så det har jag suttit och fnulat på, hur man ska lägga upp den på ett mer logiskt vis och göra den mer modern så att det blir roligare att jobba med den. Dessutom lockar den inte så mycket nya medlemmar när det mesta är från 2010 och äldre. Jag blir i alla fall inte sugen att gå med i en klubb om den verkar mer eller mindre död och jag tror att många fler reagerar så. Men det ska vi försöka ändra på.

Märklig men urläcker blomma

När jag gör hemsidor är det främst i Joomla (typ ett online-hemsides system) och deras är gjord i Wordpress som är helt annorlunda. Så jag har lekt runt en massa för att lära mig systemet. I grunden är det inte så knepigt men vill man ha extrafunktioner är det bra mycket knepigare än i Joomla, mer kodning och konstigheter. Ett tag var jag sugen på att byta system för min tvålsida eftersom den ändå behöver uppdateras, men näää, den får vara kvar i Joomla. Allting är så mycket smidigare där.

Denna ser ut som stjärnanis, helläcker

Skriv gärna en kommentar, det är alltid roligt att få


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Gäster upplever genuint lantliv

Vilket mörker

Finbesök idag