Zumba


Jaha, då har man prövat på zumba. Det är festival på stranden i Foz de Arelho med olika aktiviteter förutom musikuppträdanden. I eftermiddags var det zumba på programmet (igår var det spinning i två timmar men det var jag inte på). I början gick det an och jag klarade av att hänga med något sånär i de olika rörelserna, men ju längre de höll på ju mer avancerat blev det. Snabbare och snabbare, mycket hopp och massor med magrörelser, sånt där som en annan, (stel som ett kylskåp var det ja) absolut inte klarar av. När jag försökte mig på magrörelserna gjorde det bara ont i ryggen och kommen till åren är knäna ömtåliga så hoppen blev för mycket. Nä, zumba är inget för mig men det är kul att i alla fall ha testat.



Det är synd att vid alla festivaler börjar musikuppträdandena först framemot elva- halv tolv och slutar oftast framemot fyratiden på morgon. En annan är ju redo för sängen vid det laget. Lika bra det kanske, för de spelar så högt så man blir smått döv och ofta så hör man musiken från grannbyarna trots att det spelas flera kilometer bort. Stackars de människor som bor i byarna, det finns inget som heter decibellnivåbegränsningar här tror jag. Det var lika högt under zumban så nu är jag lite lomhörd.

Instruktörerna var enorma energiknippen. De turades om att leda och de som inte ledde deltog ändå på scen. Fattar inte att dom orkar, två timmar skulle allt hålla på. Jag var där med Tina och två till och Tina var duktig och höll ut ganska länge innan hon också gav upp och vi åkte in till byn och tog en fika och en nyttig energigivande kaka :-)
 
Fina hattar fick vi alla

Några fiskade hellre

Skriv gärna en kommentar, det är alltid roligt att få


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Gäster upplever genuint lantliv

Vilket mörker

Finbesök idag