På väg....

Så har jag äntligen kommit iväg på resan norrut.
Sista dagen var bra hektisk. Mari-Louise med barn har varit och hälsat på över jul och nyår och de fick jobba lite grann med att hjälpa mig packa bilen. Lite optimistisk var jag allt som tänkte att allt skulle få plats vilket inte gick, det fick bli lite prioriteringar. Tänk vad mycket man har när det är dags att flytta, ändå har jag lämnat bra mycket i Tomar. Ett svenskt par som läst bloggen hörde av sig. De är på väg att flytta ner och ville hyra quintan och köpa en del av mina möbler, perfekt. En secondhand-firma kom och hämtade det jag inte fick plats med och det som de nya hyresgästerna inte ville ha och de kommer sälja sakerna på kommision. Toppen.

Den 10:e var det dags för M-L och barn att fara tillbaka till Sverige. Upp 3.30 för att köra dem till Lissabon, inga bussar går den tiden så det var bara att pallra sig upp. Hem, träffa Brigitte och Tina en sista gång över en lunch. hem igen och fortsätta lasta och städa. Iväg till Lissabon för att hämta upp Håkan som är snäll och delar körningen med mig. Det är tryggt att ha med honom som ressällskap, bilmeck som han är.
Upp tidigt söndagmorgon för att packa in det sista i bilen och lämna lillbilen till bilfirman som köpt tillbaka den, sen kunde äventyret börja, dock lite senare än tänkt.

Igår kom vi över till Spanska sidan och mot kvällningen blev det dags att leta hotell som tog emot hundar. Efter fem försök hittade vi ett där hundarna t o m fick följa med in i serveringen vid frukostdags. Slocknade som en sten efter en skön dusch.

Efter en lättare frukost bar det ut på frostbitna vägar igen. Just nu befinner vi oss i Bordeux. Vackert väder och ganska varmt, än så länge har vi haft tur med vädret. Nu på kvällningen blev det dags att söka hundvänligt hotell igen. Vi svängde in till Novalis och Yes! de tog emot hundar. Inkvarterade nu och hundarna har en hel skinnsoffa att tillbringa natten på. Tror dom kommer trivas.


Kommentarer

Åsa sa…
Kör försiktigt!
Maria sa…
Jätte bra blogg! Tack så mycket :)

Populära inlägg i den här bloggen

Gäster upplever genuint lantliv

Vilket mörker

Finbesök idag